Oct 8, 2013

PUSAT MANUSKRIP NEGARA

Isnin.
07 Oktober 2013.
Lawatan ke Pusat Manuskrip Negara bagi subjek minor : Kajian Manuskrip
okay, sebenarnya nama je lawatan.
Padahal pergi sana, time orang bagi briefing pasal manuskrip, aku mengantuk.
Bila orang suruh makan, baru mata segar - bugar
Masa orang tunjuk demo untuk proses bahan manuskrip tu, bukannya aku nampak pon.
Lepas tu sibuk tergincat-gincat nak cari space kosong sebab nak tangkap gambar. Even kalau aku tak tangkap gambar pon memang aku tak nampak sebab orang-orang kat depan aku semuanya tinggi-tinggi.
Lepas tu sibuk bergambar. 
Bukan aku sorang ja macam ni. Aku rasa majoriti yang pergi sana pon macam aku jugak. Bergambar ja lebih.

Tina yang fokus!
Taklimat berkenaan manuskrip
Proses apa ntah. aku dah lupa

Ni lah rupa setelah diproses. Rasanya bukan 100% siap lagi.
Bukan main semangat lagi dia terang.


Contoh manuskrip yang masih wujud


The classmate. Syida * Tirah
Another classmate: Nisa
See? akhirnya aku jejak jugak Library Negara.
Kalau nak pergi sendiri tu memang tak la jawabnya
Tak perlu diperkenalkan. Muka dia dah penuh dalam blog aku
Last-last lecturer yang amek gambar student.
Dunia sudah berubah, belalang.


Aku yang tersakiti
Anak Dr Bazrul. Dengar kata dia terror pidato
Ain* imah
Etons and the gang. Aku tak ingat nama

Mereka lagi ...
dan lagi....
Dia lagi.
Ini kalau gambar dia banyak, tak apa. Blog dia
Kami bertiga. Nampak macam nak sama tinggi
Ini geng-geng pantang nampak kamera







Junior semester 1. dah sampai KL pon tak tanggal2 kad matrik.
Bagus sungguh





Kami balik agak awal. Driver bas tak nak singgah Times Square. Kedekut betul pak cik tu. Last-last makan dekat Restoran Jejantas Sg. Buloh. Aku, Bella ngan Tina makan kat kopitiam. Aku dengan Bella makan Asam Laksa Mahal sungguh. Dah la tak sedap. Tak berbaloi langsung makanan dengan harga. Kalau lah pak cik bas tu sporting sikit, dah lama dah aku melantak bulgogi kat Dubu-Dubu Times Square. Harga macam tu jugak. At least boleh makan sambil berfeeling-feeling sikit. Ni tak.
Kami makan kat Kopitiam tu sambil komplen pasal pekerja, servis dan makanan yang teruk kat situ.
Apa pon tak boleh




No comments:

Post a Comment