Mar 5, 2014

what a day

Rabu, 01:27 am.

Terasa hari ni berlalu dengan pantasnya walaupun tadi dalam kelas FYP rasa macam masa tak bergerak langsung.

Hari ni hari yang agak memenatkan. 

Kelas aku hari ni start pukul 2, sampailah pukul 7 malam. Non-stop

Kelas pukul 2 tu kelas minor. Keterampilan penulis. 3 jam. Kelas yang aku dah rasa ada ura-ura aku bakal ponteng untuk masa akan datang. Sebabnya, aku tak berapa suka sangat sastera-sastera ni. Tambah pulak bab-bab nak hasil puisi lah, cerpen lah. Memang aku surrender.

Tapi kelas hari ni agak fun dan mendebarkan. 3 jam tu alhamdulillah aku tak mengantuk. Sebabnya nervous dengan lecturer yang dok cari mangsa suruh baca puisi kat depan. oh ya. aku dah pandai sikit-sikit dah nak create my own puisi.

Sebabnya kat kelas tadi En. Ghaz ni train suruh cipta puisi on the spot. Time dok tengah cari idea tu dia pasang instrumental music. ok la not bad. At least aku boleh jugak cipta puisi walau aku tak la guna ayat puitis habis-habisan macam orang lain. Dan alhamdulillah la aku tak dipanggil baca puisi kat depan.

Dan kelas FYP, aku malas nak cerita. And malam tadi bincang pasal preparation nak buat mikropengajaran. Nampak simple tapi sebenarnya complicated. Baru taw betapa susahnya nak mengajar. Baru taw betapa susahnya nak jadi cikgu. Harap-harap esok semuanya menjadi.

No comments:

Post a Comment