Dec 21, 2012

Durian Crepe VS Oreo Crepe


My second trial. 

Petang tadi lepas kelas BI kawan aku berjemaah pergi borong durian crepe. Housemate aku pon siap bersemangat pesan sampai dua box benda alah tu. Aku?? oh memang kirim salam je lah sebab aku memang PANTANG sikit dengan durian2 ne...boley buat gue pitam hanya dengan membau buah itu. Asalnya dari semalam lagi roomate aku meroyan suruh cari motor sebab nak ikut pergi beli durian crepe. Aku pon tak dapat cerna lagi sebab utama dia ajak aku ikut walaupun taw aku ne fobia betul ngn benda alah tu ( durian la ). Naseb baik la at last tak dapat jugak motor. 

Dipendekkan cerita, dekat kafe KHAR memang ada jual adek bradek crepe ne. So memandangkan KHAR tu sekangkang beruk ja dari KZ, tambah plak klo merempit naek PKR MAS SYAHIRAH ( hoi Mas, nampak betapa baiknya aku mention nama hang) tu memang 10minit boleh sampai dah. Memandangkan jugak aku ne alergi durian, aku pon pesan la OREO CREPE.. Bagi orang yang macam aku yang tak pernah amek port pasal crepe ne memang aku tak taw la rasa crepe tu macam mana. tapi disebabkan roomate aku dengan Mas pandai promote, aku pon tergerak hati nak try. Sepuluh hinggit aku melayang semata-mata nak rasa OREO CREPE.. 

ni ha rupa cik oreo crepe :

RM10 per 6 biji..berbaloi??

ne dari jarak dekat. nampak cam plastik kan?



okay, sekarang kita tengok pulak rupa durian crepe :











Waktu nak amek gambar durian crepe ne, bersusah payah aku tahan nafas..gila ar gigih punya pasal.


Okay sekarang kira komen pasal makanan. Bagi aku yang beli oreo crepe ne, bila tengok ja rupa, aku dah taw dah bukan minat aku benda2 makanan macam ne.. sebabnya aku ne memang cerewet bab2 makan. Bagi aku memang tak berbaloi la. Kalau durian crepe tu, housemate aku makan 2 ketul ja terus pengsan. Penangan kuat sangat kot.. haha rasakan kau!!!  At last oreo crepe tu dua ketul je aku telan. Selebihnya, da disalurkan kepada orang-orang yang lebih lapar dan brminat. Kesimpulannya, memang aku tak beli dah lepas ne..baik aku beli KFC ja. Sodap pon sodap.

Actually kan, ramai orang terutama housemate aku cakap aku cerewet gila pasal makan. The First thing aku sangat pantang, DURIAN!! WHY?
nak diceritakan asal usulnya, menurut mak aku, dulu aku ne memamg penggemar tegar durian, pantang nampak memang aku belasah. But then ada skali tu Pak Teh aku beli durian. Aku pun makan dengan rakusnya. Tiba-tiba time tu aku muntah. Then sampai sekarang aku dh tak sentuh walau sekali pon durian or apa2 ja yang menggunakan durian-based. Tragik dan sadis kan?? and the worst, sekarang aku even tak leh bau durian.pening beb..So thats why la aku akan menjauhi orang yg bersama2 durian. BUT alhamdulillah, so far housemate aku sgt memahami. coz, diorang klo nak makan durian consider gak keadaan aku..bli time aku tak da kat rumah or kalau aku ada pon depa suruh aku tutup pintu, or tgu aku tidur n paling cikai pon paen akan hulur aku sebotoi minyak cap kapak kot2 aku termuntah sebab bau durian kuat.. LOVE UOLLS MATE~~~


No comments:

Post a Comment